Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Subscribe Now: Feed Icon

Tip Menjadi Lelaki Romantik

Tip Menjadi Lelaki Romantik

Tidak mudah memelihara dan menjaga hubungan agar tetap romantis. Bukan sesuatu yang menghairankan, begitu ramai pasangan membiarkan hubungan mereka mengalami masalah-masalah berat iaitu kepayahan untuk menjadi seorang yang romantis.

Jika anda mula menyedari masalah ini, tidak perlu terlalu runsing memikirkannya. Malah, tidak perlu meluangkan waktu untuk hal yang remeh seperti itu. Mungkin anda boleh memfokuskan pada cinta yang sedang dialami pada momen khusus ketika itu. Berikut beberapa saranan sederhana yang dapat membantu menyenangkan pasangan tanpa harus bersusah-payah untuk membuat kajian:

Buat daftar/catatan
Buatlah daftar/catatan hari-hari istimewa dalam kalendar yang dapat anda rayakan bersama-sama seperti ulang tahun pertama tarikh perteemuan anda berdua, atau merayakan ulang tahun pertama anda dan pasangan sebagai kekasih. Dalam kehidupan sehati-hari ini tunjukkan pada pasangan anda bahawa anda ingin menhabiskan waktu yang berkualiti bersama-sama misalnya masak makanan yang istimewa, membeli kad ucapan atau menulis surat pendek untuk mengingatkan bahawa anda tidak pernah melupakannya. Tentu pasangan anda terharu dengan sikap anda. Jika tidak percaya, cubalah praktikkan dalam kehidupan anda.

Berikan sentuhan
Gunakan kekuatan sentuhan untuk memberikan kesan sepanjang hari. Makan malam yang ‘hangat’ di akhir-akhir hari yang memenatkan akan sangat dihargai oleh pasangan.

Mengabadikan memori indah dalam album foto
Selalulah mengambil gambar bersama pasangan. Bawa kamera ketika anda berlibur atau menghadiri majlis-majlis istimewa. Buat catatan-catatan kecil untuk mengungkapkan perasaan anda ketika itu. Bergayalah bersama pasangan anda di hadapan kamera. Anda mungkin dapat merasakan kehangatan saat melihat gambar-gambar yang disusun kemas dalam album.

Lakukan hal-hal bijak
Lakukanlah sesuatu yang boleh membuat pasangan anda berasa senang setiap hari. Mungkin bagi anda nampak seperti tiada apa-apa tapi bagi pasangan anda, ia mungkin cukup bermakna dalam hidupnya. Misalnya anda membuatkan secawan kopi di pagi hari, membuat catatan kejutan dalam tas tangannya atau meninggalakn coklat ikissi di atas bantalnya sebelum waktu tidur tiba. Setiap wanita sangat mendambakan saat-saat romantis dan kejutan seperti ini.

Menjaga penampilan
Biarkan si dia melihat bahagian terbaik anda. Ironisnya, anda berdandan untuk bertemu dengan orang lain sementara tampil biasa-biasa ketika bersama pasangan. Sebahagian besar wanita suka melihat pasangannya bercukur rapi, berpakaian bersih dan munkin memakai parfum kegemarannya. Oleh itu, jangan sesekali mengabaikan penampilan anda di hadapan pasangan anda.

Jom geng...kita meromantikkan diri..hehehe

Tip Menjadi Lelaki Romantik


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my