Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Subscribe Now: Feed Icon

‘Afterplay’ Membuat Pasangan Rasa Dihargai

‘Afterplay’ Membuat Pasangan Rasa Dihargai

Secara biologi, anda akan tidur sebagai salah satu cara melepaskan penat setelah mencapai orgasme. Rasa lelah dan tegang yang dirasakan sebelumnya pasti hilang dan badan terasa begitu segar, selepas bangun dari tidur. Perasaan ingin tidur sebaik melakukan hubungan seksual timbul kerana ketika orgasme, manusia mengeluarkan sejumlah hormon oxytocin yang menyebabkan tubuh merasa letih serta mengantuk. Mungkin ia perkara biasa bagi sesetengah pasangan, tetapi terfikirkah anda situasi tersebut secara tidak langsung menggambarkan sikap ego seorang lelaki bergelar suami?

Walhal dalam menjaga kemesraan dan variasi dalam bercinta, anda bukan setakat memerlukan foreplay dan interplay (penetrasi) semata-mata. Sebaliknya aksi afterplay sebagai melepaskan ketegangan bersama dengan pasangan, agar hubungan anda semakin mesra perlu juga ditekankan. Anda tentu juga merasa dihargai oleh pasangan jika afterplay diamalkan, bukan? Hmm…jika suami tercinta sering kali meninggalkan anda sendirian setelah bersama, sekaranglah masa untuk mengajaknya menyempurnakan aksi-aksi terdahulu dengan afterplay. Teknik-teknik berikut bolehlah diamalkan:

1. Berbincang situasi yang baru sahaja anda lakukan bersama, dikatakan cara terbaik dalam menguji kualiti hubungan seksual kalian. Cubalah untuk saling bersikap terbuka dan berkata dengan jujur apa yang anda inginkan atau sebaliknya.

2. Kata-kata pujian juga akan menimbulkan kepercayaan dirinya terhadap anda selama ini. Malah membuatnya semakin saying kepada anda. Tidak perlu terlalu puitis cukup sekadar berkata betapa hebatnya dia sebentar tadi, adalah contoh terbaik.

3. Sebenarnya anda dan pasangan, tidak lagi memerlukan pergerakan ataupun sentuhan yang memberangsangkan. Sebaliknya cukup sekadar aksi-aksi manja, mampu menimbulkan rasa nyaman di dalam hati. Seperti, sambil baring genggamlah tangannya dengan erat, tidak pun mainlah bulu dadanya dengan sentuhan lembut. Atau dengan memainkan anak rambutnya sambil menatap wajahnya, menerusi pandangan paling mesra, juga salah satu caranya. Pandangan mata anda merupakan ungkapan tidak terucap, sebagai menunjukkan betapa anda sangat mengagumi permainan nya tadi.

4. Mandi bersama sambil membersihkan badan masing-masing bukan bertujuan untuk menyegarkan diri sahaja. Saling menggosok tubuh pasangan dengan sabun atau berendam dalam air hangat merupakan salah satu kaedah untuk memelihara kehangatan setelah penat beraksi.

5. Rasa lapar, adalah sesuatuu yang normal. Tidak salah jika anda mengajaknya menyediakan makanan lewat malam bersama-sama. Menghabiskan waktu tetapi dalam keadaan berbeza dari sebelumnya, menarik juga bukan?

6. Tidur bersama dengan dia dalam posisi merangkul anda dan membiarkan anda tertidur di atas dadanya, tentu mengasyikkan.

Apa tunggu lagi....

‘Afterplay’ Membuat Pasangan Rasa Dihargai


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my